donderdag 9 december 2010

Dag vol workshops - deel 2

Vandaag hebben we op de hogeschool weer deelgenomen aan enkele workshops. We begonnen met een workshop 'Theatraal acteren'. Deze workshop werd ons gegeven door Carlos, die we reeds kenden van een vorige workshop. Hij liet ons verschillende bewegingen en poses naspelen uit de opera Semiramide. Veel eigen inbreng hadden we niet, maar toch heb ik me wel geamuseerd.

Uitbeelding van het personage 'Pantalone'

Na deze workshop gingen we 'Voorlezen op muziek' bij Mevrouw Coupé. We mochten een boek kiezen waaruit we wouden voorlezen en we moesten hierbij de passende geluiden voorzien. Saskia, Katrien, Caroline en ik kozen het verhaal Kamiel Kameel en samen probeerden we hiervan een leuk klankspel te maken. Hierin zijn we -volgens onszelf én Mevrouw Coupé- goed geslaagd.

Aan de slag met het boek 'Kamiel Kameel'
 
De laatste workshop van de dag was 'Maskers maken' bij Mevrouw Ivens. We vertrokken van een foto van onszelf waarop we ons baseerden om een masker te maken. We konden onze fantasie de vrije loop laten. Ik koos voor een masker met langs de ene kant allerlei verschillende vrolijke kleuren (verwijzend naar de vrolijke opera's) en langs de andere kant enkel grijze tinten (verwijzend naar de serieuze opera's). Het is nog niet volledig af, maar met nog enkele kleine ingrepen zal mijn masker er zeker en vast mogen zijn!

Druk bezig...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten