woensdag 5 januari 2011

Amsterdam

Maandag vertrok ik voor twee dagen naar Amsterdam. Het was de eerste keer dat ik deze stad zou bezoeken en ik moet zeggen: het was een echte meevaller. Tijdens mijn ontdekkingstocht en de bezoekjes die ik bracht aan verschillende toeristische trekpleisters deed ik ook enkele muzische ervaringen op. Zo ging ik naar het Rijksmuseum. Dit is een museum waar verschillende schilderijen hangen van bekende kunstenaars, o.a. Rembrandt, Vermeer,... Ik keek mijn ogen uit en was best wel onder de indruk van de werken die in dit museum te bezichtigen waren.
Ik moest onmiddellijk terugdenken aan de lessen beeld waarin ons verteld werd dat beschouwen een belangrijk onderdeel van het muzische proces is. Ik denk dan ook dat een bezoekje aan een dergelijk museum  erg leerrijk kan zijn voor kinderen van de lagere school. Met de juiste, speelse opdrachten kunnen zij op een leuke manier heel wat bijleren over schilders, hun werken, hun technieken,...



Ik en mijn zus, klaar om binnen te gaan...
  
Enkele werken die we konden bewonderen:
"Het Melkmeisje" van Vermeer
"Queen Beatrix" van Andy Warhol
"De Nachtwacht" van Rembrandt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten